Perubahan Yang Menjadi Bahan ~

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Kawan.

Entry kali ni untuk kawan kawan yang baik hati lagi ringan mulut bercakap pasal Aku tak henti henti tanpa rasa penat and dosa yang tak terhintung banyaknya.
Kawan kawan sekalian, Aku berubah sebab Aku sedar diri Aku dari dulu x sempurna.
Banyak dosa Aku pada NYA.
Aku berubah bukan sebab ikut kata orang or saja nak menunjuk.
Kalau Aku berubah sebab itu, rugi sesangat. Penat berpeluh pakai tudung labuh tapi niat x betul x guna.
X dapat pahala. Yang dapat panas je. So Aku berubah Lillahi Ta`ala ( kerana Allah SWT. )
Dah lama Aku fikir kan untuk berubah sepenuhnya. Alhamdulilllah, Aku mampu berubah sekarang.
Itu pon berkat doa Mama yang x putus putus mendoakan yang terbaik untuk Aku.
For the first time memang susah. Sebab macam macam bermain dalam fikiran Aku.
Biasa laa syaitan kan. Takut kita tunduk pada Allah.


“Ya Allah, bagaimanakah dia boleh berpakaian menutup aurat begitu, sedangkan aku masih berpakaian membalut aurat?”
“Aku nak hias elok-elok sebab nak jumpa pakwe aku.”
“Eh, dia tu pakai baju besar-besar tak panas ke?”
"Kalau berubah sayang laa pakaian lama Aku?"
"Ape pulak orang akan pandang Aku nanti, mesti xde sape nak kawan."
Ni laa persoalan yang selalu bermain dalam otak Aku bila hati Aku tergerak nak berubah. And kekadang terfikir "KENAPA AKU NAK DENGAR CAKAP ORANG LAIN ??" Aku hidup didunia ni hanya menumpang. Bila bila boleh mati. Kalau sekarang Aku x bertaubat and x berubah, bila lagi? Mungkin tiada esok hari untuk kita macam mana? X ke sedih mati tanpa melakukan apa yang ALLAH SWT suruh? Aku bersyukur sebab ALLAH SWT beri Aku peluang ni. Kalau nak diikutkan Aku waktu sekolah rendah, menengah and poli, Aku boleh dikata kan nama je perempuan tapi perangai macam jantan. Now, tidak lagi. Hehe. Sejak Aku ingin berubah kejalanNYA, ALLAH SWT temukan Aku dengan insan yang sangat baik sangat manis sangat solehah. Mereka laa yang menasihati Aku macam macam sampai Aku pon terasa nak jadi seperti mereka suatu hari nanti. Insya Allah.
And memang ramai yang tanya kat Aku, "tutup aurat je, kalau perangai tetap sama x guna!" "tutup aurat tapi gelak mengalahkan lelaki?" or "tutup aurat tapi berfesyen?"
Aku x sempurna mana pon nak jawab semua soalan yang meraka tanya, cuma satu je yang Aku boleh jawab.
Jawapannya diabawah :)





1 comment:


  1. Yes your are wright and thanks for post a good topic . your post is

    top most in related post of

    ReplyDelete